Uit SpiritueelChristen

contactscontacts

Welkom

De site SpiritueelChristen biedt verschillende artikelen over verschillende onderwerpen. De artikelen geven een beeld van de wereld waarin wij leven. Een beeld dat verder gaat dan het dagelijkse en meer laat zien dan we vaak waarnemen. Een spiritueel beeld. Waar komen wij vandaan? Waarom zijn wij hier? Waarom is het leven zoals het is? Dit zijn levensvragen die we ons allemaal wel eens stellen. En dit zijn vragen die wij o.a. willen beantwoorden.

Ons bestaan heeft een doel. Ons leven houdt niet op bij het sterven. God biedt ons met liefde het leven dat we mogen aanvaarden. Geen eisen en geen voorwaarden. Door Christus bevrijdt, worden we met open armen uitgenodigd tot ons spirituele leven met Hem.

Ga verder naar het artikelenoverzicht...

Nieuws

SpiritueelChristen nieuwe artikelen en ander nieuws.

Nieuw boek "God vergist Zich niet"

Het nieuwe boek van Roelof Tichelaar, "God vergist Zich niet" is uit. Een mooi boek over het goddelijk verlossingsplan. Het boek maakt zeer veel duidelijk waarom en hoe de verlossing door Jezus, zo'n tweeduizend jaar geleden, voor ons nu zo belangrijk is. Mijn eigen droom, die hij in hoofdstuk 40 aanhaalt, staat geheel met verdere uitwerking in het artikel over Reïncarnatie.

--René Bakker 1 nov 2012 21:09 (CET)

De weg van de deemoed

Veel mensen hebben niet zoveel op met de deemoed, die helemaal niets te maken heeft met de kruiperige nederigheid die men vaak als betekenis aan dit prachtige begrip toekent. Deemoed heeft niets te maken met het feit dat we onszelf maar moeten wegcijferen. Deemoed is onze bereidheid af te dalen in onszelf om alles in ons eerlijk onder ogen te zien, ook onze minder leuke kanten. Om een kanaal te zijn voor Hem die groter is dan wij…

--Roelof Tichelaar 22 apr 2011 20:08 (CEST)

De wedergeboorte van de geest

Elk mens heeft een geest. Elk mens heeft ook een lichaam en een ziel. Onze geest is ons bewustzijn. Dit bewustzijn heeft een lange geschiedenis achter de rug en we zijn op weg naar een wedergeboorte van onze geest.

--René Bakker 8 dec 2010 20:17 (CET)

Geloven en zeker weten

Geloven en zeker weten lijken elkaars tegengestelden als we dit vanuit het denken bekijken. Maar bij een innerlijk geloof baseren we ons op iets dat zekerder is dan ons weten.

--René Bakker 30 sep 2010 22:12 (CEST)

Het eeuwige leven beërven

Er kwam eens een jonge man bij Jezus met de vraag wat hij moest doen om het eeuwig leven te krijgen. Dit is niet alleen een vraag van deze jonge man, maar een vraag die veel mensen stellen. Wat is het eeuwige leven en moeten we er iets voor doen?

--René Bakker 7 apr 2010 20:58 (CEST)

Levensopdracht, roeping of initiatief?

Het kan gebeuren dat, als je jezelf meer voor God en Christus opent, je ook meer op het spirituele vlak zal ervaren. Is dit omdat je dan geroepen wordt of omdat je een levensopdracht te vervullen hebt? Of speelt er nog iets meer dan alleen een levensopdracht of roeping?

--René Bakker 23 feb 2010 20:13 (CET)

Het werk van Gods geestenwereld

Na twintig eeuwen christendom wordt de geestelijke wereld door de grote massa eigenlijk niet meer opgemerkt. Enerzijds speelt het ongeloof in die wereld een rol, anderzijds is het ook zo dat menselijke leerstellingen de plek van de geestenwereld hebben ingenomen.

--Roelof Tichelaar 9 feb 2010 21:08 (CET)

Je dromen duiden

Hebben dromen een betekenis, en wat is de uitleg van dromen? Hoe kom je er zelf achter wat een droom betekent, en wat de droom je vertelt? Een droom kan je veel leren, maar hoe kunnen je leren je dromen te duiden en te verstaan? Dit artikel geeft je daarbij een leidraad.

--René Bakker 6 nov 2009 09:28 (CET)

Oordeel of aanvaarding?

Vanuit de traditionele christelijke leer wordt er veel gedacht vanuit het idee van het oordeel. Maar klopt dit wel? Of belicht het beeld van de aanvaarding dit oordeel op een helderder manier? Gaat het om het oordeel of de aanvaarding?

--René Bakker 11 aug 2009 20:08 (CEST)

Spiritueel perfectionisme

Perfectionisme kan op nagenoeg ieder levensterrein voorkomen en kan ook ons spirituele leven binnen sluipen. Door de spirituele normen en waarden voelen velen zich aangemoedigd om liefdevoller, zuiverder, lichter en hulpvaardiger te worden. Allemaal eigenschappen die op 'er' eindigen. Als we op die manier met spiritualiteit omgaan, kan dit betekenen dat het eerder een last dan een bevrijdende ervaring wordt.

--Roelof Tichelaar 4 aug 2009 20:41 (CEST)

Nieuw artikel over Christus, onze Heer

De persoon die we kennen als Jezus Christus is meer dan alleen de mens Jezus zoals hij in de Bijbel voorkwam. Wie was Hij voordat Hij op aarde kwam? Waar heeft Hij ons van verlost? Hoe kan Zijn sterven, twee duizend jaar geleden, voor ons belangrijk zijn?

--René Bakker 4 mei 2009 22:18 (CEST)

Meer nieuws...